::Toni Shulajkovski:: Künstler:: Artist:: (English below)::

Toni Sulajkovski, geboren in Skopje, studierte Malerei an der Kunstakademie in Skopje in der Klasse von prof. Ana Temkova, und wurde als Meisterschüler des pädagogischen Studiengangs ausgezeichnet. Er erhielt einen Magisterabschluss in der Klasse von prof. Rodoljub Anastasov. Er hatte bisher 53 Einzelausstellungen und nahm an über 80 Gruppenpräsentationen teil. Das Publikum erinnert sich auch an seine Auftritte: “Transzendenz” im Jahr 2010 und “Sieh Musik, höre ein Bild, hol dir ein Buch!” Im Jahr 2013. Bisher wurde er dreimal für seine Arbeiten ausgezeichnet, 2008, 2013 und 2016. Seit 2005 gibt er sein Wissen und seine Fähigkeiten an talentierten Kindern im privaten Kunstatelier “Ars Vivendi” weiter.

Kunstwerke:: Artworks:: SlovoKult::Literatur/a

Mit Gedichten von:: with Poems by::

::Crauss.::

 

 

 ::Ilija Djurovic::

 

Toni Sulajkovski is an academic painter, born in Skopje, who graduated in the class of prof. Ana Temkova, and was awarded the best student at the pedagogical department. He received a master’s degree in the class of prof. Rodoljub Anastasov.
He has made fifty-three solo exhibitions and participated in over eighty group presentations. The audience also rememberes him for his performances: “Transcendence” in 2010 and “See music, listen to a picture, get a book!” In 2013.
So far, he has been rewarded three times for his artwork, 2008, 2013 and 2016. Since 2005 he shares his knowledge and skills with talented children in the private art studio “Ars Vivendi”.